אורתודנטיה
תיקון שיניים ועצמות שמיקומן אינו אידיאלי באמצעות:
שינוי מיקום השיניים וריווחן, וכן שינוי מבנה הלסתות והסגר של המטופל. שיניים עקומות קשות לניקוי, ומהוות גורם סיכון לאיבוד שיניים בטרם עת עקב ריקבון, עששת, מחלות ובעיות שונות במסב השן. במצב כזה נהיה על שרירי הלעיסה ועלולים להיגרם כאבי ראש, צוואר, כתפיים וגב ועוד. כמובן שיניים שממוקמות בעמדות הלא נכונות, עלולות לערער את הביטחון העצמי ולגרום לבושה ולמבוכה.
רצוי להתחיל את הטיפול לאחר שכל שיני החלב התחלפו
– בסביבות גיל 12 או 13. זוהי גם הזדמנות לטפל במקרים של התפתחות לסתות בצורה לא תקינה, על מנת למנוע סיבוכים בעתיד. עם זאת, חשוב לציין שניתן לבצע יישור שיניים גם בגיל מבוגר יותר באמצעות שיטות חדשניות כמו סמכים שקופים, קשתיות שקופות, סמכים המודבקים בתוך חלל הפה ועוד.
באמצעות טיפול אורתודנטי
שבמהלכו משתמשים במתקנים קבועים ונשלפים בכדי להזיז את השיניים ולאמן את שרירי הלעיסה, ניתן לפתור את הבעיות האלו, ולהעניק פה בריא וחיוך אסתטי. ד"ר שני ראובן – מומחה ליישור שיניים בעל תואר באוניברסיטת תל אביב מבצע טיפולים אורתודנטיים באמצעות השיטות המובילות ביותר בתחום.
באיזה גיל מומלץ לבצע טיפול אורתודונטי? מהם הגורמים המשפיעים על בחירת עיתוי רצוי לטיפול האורתודונטי?
ככלל אפשר לבצע טיפול אורתודונטי בכל גיל, כל עוד יש שיניים ומצב האחיזה שלהן תקין. אולם השפעה על גדילת הלסתות אפשרית רק כאשר המטופל גדל. שלבי ההתפתחות של הלסתות עוקבים באופן כללי אחרי שלבי ההתפתחות של השלד כולו. חשוב לציין את תקופת גיל ההתבגרות ואת סיום הגדילה שהיא מקדימה אצל הבנות (בסביבות גיל 14 שנים) ומאוחרת יותר אצל הבנים (בסביבות גיל 17 שנים). יתרה מכך, גורמים פסיכולוגיים כמו בגרות מספקת, מוטיבציה וכו" חשובים לשם השגת שיתוף הפעולה הנחוץ מהמתרפא ועל כן ישפיעו גם הם על עיתוי הטיפול.
Call Now Button דילוג לתוכן